Espai on poder compartir, mares i pares, una de les experiències més importants de la nostra vida: tenir un fill/a

Benvingudes i Benvinguts

embaras.gifEmbaràs conscient, Part natural i Suport a la criança pretén ser un blog on poder ser una mica més conscients, és a dir, on poder fer-nos partíceps d’aquest viatge tant extraordinari que és ser mares i pares. Un lloc on poder compartir inquietuds, experiències, coneixements i opinions sobre el nostre embaràs, el part, el pospart i el puerperi i recuperar així, el protagonisme en aquest moment tant important de les nostres vides ja que, com diu Sheila Kitzinger

“Llevar a un hijo en tu vientre y dar a luz no es una cuestión médica. Es uno de los momentos más importantes de tu vida”

La societat en la que vivim i la cultura que ens ha fet néixer i créixer ha despersonalitzat un esdeveniment tant important com és el fet de portar un fill/a al món.
Les futures mares han de seguir posant tota la seva atenció en treballar, fer les feienes de casa, tenir vida social etc. enlloc de posar-la en l’embaràs;
Els parts es fan a l’hospital com si fóssin un tràmit; sense explicar-te res, pendents del rellotge, provocant les contraccions i conseqüentment fent-les més doloroses, motoritzant electrònicament el fetus, accelerant el període expulsiu, practican-te l’espistonomia com a prevenció i no com a necessitat, separant el nadó de la mare només néixer i tractant-lo com a pacient;
La baixa per maternitat és una de les més curtes del món i no permet ni la recuperació psicològica de la mare, ni al nadó per disfrutar de la fusió emocional amb la seva mare i adaptar-se a aquest nou món. Els pares directament no se’ls té en compte en aquest procés;
Les dones estem cada vegada més disposades a abandonar aquest món íntim per a llançar-nos al món públic, competitu, mental, en el qual no hi ha lloc per als canvis emocionals que provoquen en les dones el fet de ser mares, canvis que son ràpidament anomenats “depressió postpart” i eliminats químicament;

I tot això sembla que és normal…

Jo he tingut la sort (sort? crec que no, les coses no passen mai perquè si) de quedar-me embarassada en un moment de la meva vida en el qual se m’està fent possible ser conscient d’aquest embaràs. La gent del meu voltant, en especial la meva parella, m’estan acompanyant en aquest viatge i m’estant possibilitant viure, dia a dia, el que significa portar una nova vida dins, amb els canvis físics, emocionals i socials que això significa, escoltant el que el cos em diu en cada moment.
Per aquesta raó, porto molts mesos llegint, escoltant, vivint, sentint, buscant… sobre l’embaras, el part, el postpart i el puerperi i tinc ganes de compartir-ho amb altres dones i homes que es trobin o s’hagin trobat en aquesta situació i també tinguin ganes de viure intensament aquesta experiència.

Perquè encara que ens ho vulguin fer creure, tenir un fill no és un tràmit i no hem d’estar soles i sols.

Comentarios en: "Benvingudes i Benvinguts" (2)

  1. El teu article expressa el que jo també penso i llegir-lo em fa sentir més forta per tirar endavant les meves intuicions sobre aquest procés. Gràcies per escriure perquè també em sento menys sola i més acompanyada.
    Em pregunto on i com penses tenir el teu fill.

    una abraçada,

    núria
    Barcelona

  2. Gràcies per escriure Núria,

    Me n’alegro de poder compartir inquietuds amb altres dones que es trobin en la mateixa situació que jo.

    La meva parella i jo hem començat les classes de prepart a la casa de neixaments Migjorn (en parlo a l’apartat de centres de part natural) amb la intenció d’anar allà a donar a llum. Donen la possiblitat de parir a casa amb el seu acompanyament o utilitzar les seves instal·lacions en les quals et permeten estar amb la gent que vulguis que t’acompanyi durant el part (parella, pares, fills, amics…) i tens una habitació molt ben equipada, una cuina, lloc per passejar, una banyera per la dilatació etc. i son les mateixes llevadores que t’ajuden durant l’embaràs que t’assisteixen durant el part, amb la confiança que això dóna!

    Ja aniré explicant el meu procés allà.
    Salutacions!

Responder

Nube de etiquetas

