Espai on poder compartir, mares i pares, una de les experiències més importants de la nostra vida: tenir un fill/a

Part Natural a Santa Caterina

Sembla que a l’hospital de Santa Caterina de Girona s’ha posat en pràctica un protocòl de part natural. Si algú de la zona li interessa, o algú que pugui desplaçar-se, ja que no tanquen portes a ningú, els primers dilluns de cada mes fan xerrades informatives.5_gran.jpg Pel que he pogut llegir, és un dels poquets hospitals que respecten les recomanacions de l’OMS sobre el que ha de ser un part natural i les seves estadístiques en cessàries ho confirmen (només el 12% enfront del 30% de mitjana a Espanya). Tenen una banyera amb aigua calenta que funciona com a anestèsic natural per a les contraccions, una cadira especial que permet una postura més natural que la típica ginecològica.

No n’he aconseguit més informació així que, aviam si algú que hagi parit allà pot explicar-nos la seva experiència!

Comentarios en: "Part Natural a Santa Caterina" (15)

  1. La matrona que em va assistir al part de la meva filla mitjana traballa al santa caterina.M’ha it que potser la banyera no es la més comoda del mon pero que per les mares es gloria.
    Ara torno a estar embaraçada i tinc clar que aniré a parir al caterina,perqué el millor dels 2 mons:com a hospital la higiene, els facultatius i el respecte per les dones i els nou nats.
    Les instalaciona son noves i el personal es jove i molt ben preparat i sobre tot que et mantanen informada en tot moment.Sitrobo més informavió ja us la faré arribar.

  2. Moltes gràcies Emilia pel teu comentari i felicitats per l’embaraç!
    Jo també vaig començar el meu camí informant-me sobre el Santa Caterina perquè m’havien dit que hi havia alguna llevadora que acceptava el part natural i que tenien una banyera.
    El que passa és que posteriorment vaig trobar alguna informació (en el reportatge de TV1 sobre els parts als hospitals i algun fòrum) on es queixaven varies dones perquè després d’haver-ho preparat tot per a parir de manera no medicalitzada, en arribar a l’hospital, la llevadora no hi era i els metges que es trobaven les havien acabat convencent que renunciéssin a la seva decisió…
    Haviam si aconseguim tenir més opinions i així acabar de fer-nos-en una idea!

  3. hola a tothom,
    bé, jo he tingut 4 fills i estic a la setmana 39 el meu cinquè i últim embaràs, i tots els he parit al Santa Caterina. Des del primer, que ara té 14 anys, a l’últim que en té 3, hi ha hagut diferències respecte a l’atenció rebuda i a la manera de concebre i assisitr els parts. D’entrada cal dir, crec, que no totes les dones reaccionem de la mateixa manera davant el moment dels dolors etc, i que cap part és igual ni comporta els mateixos riscos; penso que ho hem de tenir en compte per valorar les desicions no sols dels pares en el moment de parir, sinó també del personal mèdic, comadrones etc. Un altre factor important potser seria la quantitat de parts que han d’assistir les comadornes en depèn de quins moments de l’any: hi ha molta gent, MOLTA!!! aquests factors estic segura que poden influenciar en el servei, però no de manera greu ni massa important.
    Però jo us diré que no triaria cap altre lloc per anar a parir: sempre han respectat les meves decisions, m’han informat de tot i en tot moment, no m’he sentit mai abandonada, en cap moment. Els he tingut estirada a camilla, en la cadira, de quatre grapes, i he passat estones de relax a banyeres i pilotes, caminant i dormint en una cadira, sempre segons el que el meu cos em demanava i segons el que les comadrones m’han ensenyat: saber escoltar el meu cos i les seves necessitats.
    No fan els parts de manera sistemàtica: no resuren, no posen lavatives, no posen per sistema l’oxitocina odiosa… jo he menjat just en el moment abans de parir i això és impensable en altres llocs! Ni un punt m’han fet en cap dels embarassos i conec un munt de dones que ho han viscut igual que jo.
    Si la llevadora que t’acompanya ho fa amb tota la seva professionalitat i tots els seus sentits, t’ajuda moltíssim i fa que tot plegat sigui una experiència molt més portable i maca: no ens desenganyem, parir fa molt, molt mal!!!!
    Però pot ser una gran experiència si qui t’én ho fa amb empatia i bon rotllo.
    Això és, per a mi, el Santa Caterina en la maternitat.
    Felicitats a tots els qui hi treballen perquè es mereixen el nostre reconeixament!

  4. lesdoules dijo:

    Ostres! Tu si que ets una mare amb experiència!
    Gràcies per donar-nos la teva visió sobre l’hospital de Santa Caterina. Espero que puguis col.laborar amb més experiències i així ensenyar-nos!
    Felicitats pel teu cinquè embaràs i molta sort!

  5. Què bé Blam!
    Felicitats!
    Jo estic a la setmana 21 del meu primer embaràs.
    Sòc de Barcelona i m’agradaria saber quins centres públics a la vora tenen una filosofia similar a la del Santa Cate i si hi ha la opció de que em derivin allà si ho demano.
    Vaig viure cinc anys a Girona i tampoc em faria res desplaçar-me arribat el cas.
    Si algú te aquesta info li agrairia que me la passés.
    Gràcies.

    A.

  6. Hola Amanda, per lo que conec Parc Taulí (Sabadell) està molt bé, és molt semblant al Santa Caterina, i ho tens molt més aprop.
    A Santa Caterina fan molts parts i s’han trobat que en moments de estar “Colapsats” et deriven al hospital de la teva zona.

  7. Algú em podria dir si es pot accedir al hospital de santa caterina encara que no et toqui per zona, ja que jo sóc de granollers??

    moltes gràcies!!

    • Perdona haver trigat tant en respondre Irina. Feia molt de temps que tenia abandonat el Blog.
      En principi si que tens dret a accedir-hi, és un hospital públic i podem optar pel que millor ens sembli. Només cal que demanis visita allà.
      Espero no haver fet tard! 😉
      Sort

      • Hola, em dic joana, treballo de llevadora a l’hospital de Sta. caterina estic fent assistència primària i l’informació que dones es erronea.
        Les embarassades de la xarxa publica s’han de visitar a la zona que els hi correspon, el part es unaltre cosa.
        Al Hospital de Sta. Caterina es fan xerrades informatives 1 cop al mes, son xerrades de portes obertes i se solen fer els dilluns a les 18 hores a la sal d’actes.

  8. Moltes gràcies per la informació!!

  9. Hola tothom!

    Estem de gairebé 9 setmanes del nostre tercer embaràs. Després de tenir la nostra menuda a l’hospital (sic) vam tenir la info de Santa Caterina.

    Algú ens pot dir si encara tenen en funcionamnt els parts naturals? Tota la info que hem trobat a través d’internet fa referència an centre assistencial psicològic/psiquoàtric…

    Mil gràcies!

  10. lesdoules dijo:

    Bona nit!
    Pel que sé a Santa Caterina segueixen tenint un equip que acompanya el part natural, sales de dilatació ambientades, amb piscina, pilota, corda, cadira… et permeten passejar, moure’t etc. i triar la postura per parir. Haurieu d’acostar-vos-hi i demanar-ho!
    Bona sort en aquest tercer embaràs!!

  11. No se si encara esta en funcionament aquesta pagina pero voldria fer una consulta: estic embaraçada y voldria parir al hospital santa Caterina pero no es el que em correspon per zona. Em podrien posar algún problema a l’hora del momento x ingresarme on no em toca? He de avisar sobre la meva decisió avans de temps al meu centre? Gracies.

  12. Jo vaig preguntar a l’hospital si podría parir allà arribat el momento (sóc de Lloret) i em van dir que en principi per zona em tocaria el Trueta (a més voldria parir a la banyera) però que si en el moment de parir anava allà i hi havia la banyera lliure ho podía fer.

    O sigui és una mica com la loteria..espero tenir sort…

  13. Hola noies, primer de totes moltes gràcies per tots els vostres comentaris informatius.
    Estic embarassada del meu segon. El primer el vaig tenir de forma natural a l´Hospital Quiron de Barcelona, perquè vivia a Barna, i vaig tenir una experiencia maravellosa, em varen tractar molt bé. En cap moment em varen forçar en posar-me l´epidoral.
    Ara visc a Banyoles, a on vaig nèixer i crèixer. Vaig a un ginecòleg privat que aten a l´Hospital Santa Catarina per la SS. Tinc molts dubte perquè en un principi m´agradaria tenir les atencions d´un hospital privat: amb habitació sola, etc. però per altre costat tinc entès que la SS a Girona funciona molt bé.
    Què em recomaneu?
    Mil gràcies!
    Alícia

Responder

Nube de etiquetas

