Espai on poder compartir, mares i pares, una de les experiències més importants de la nostra vida: tenir un fill/a

Diftèria, Tetanus, Polio, Hepatitis, Xerampió…pinchazo.gif

Per la majoria de la població, les vacunes son un tema obligatòri i incuestionable. Ens han vacunat de ben petits i a l’escola, quan algú no es volia vacunar havia de fer-ne avís cada vegada que s’acostava alguna campanya de vacunació general.

En el mau cas, fins fa ben poc no m’havia plantejat el tema de la vacunació fins que m’he quedat embarassada. Fa uns anys que sento comentaris en contra d’aquesta pràctica sistemàtica i que conec gent que no ha estat vacunada o que ha decidit no vacunar als seus fills però no hi havia posat massa atenció, no m’afectava…

vacunacion.jpgSabia que la gent que decidia no vacunar els seus fills s’afronta a un vertader conflicte emocional i social i que se n’ha d’estar molt segur per a enfrontar-se a aquest mite tant arrelat a la societat contamporània, però en aquesta situació és en la que també et trobes quan, com jo, decideixes no medicar-te, optes per un part natural, ets crític amb el capitalisme o, en general, vas en contra del que està preestablert a la nostra societat.

Ara arriba el moment de pensar en vacunar el meu fill i per començar, em decideixo per un part natural, per la qual cosa, la primera vacuna de l’Hepatits B ja no li posaràn sense preguntar-m’ho. Aleshores comences a informar-te, des de la plena desconeixença, sobre què significa vacunar a un nadó i de fins a quin punt és necessari i comences a trobar a experts, cada vegada més, que hi estan en contra i plantegen els problemes derivats d’aquesta pràctica.

Comences a llegir

la pràctica de les vacunacions massives no només no porta avantatges sanitàries sino que a més a més és l’orígen de numerosos transtorns i malalties

(Curso sobre Infección, Inmunidad y vacunas)

Las vacunaciones sistemáticas son presentadas como uno de los logros más importantes de la medicina preventiva. Esta idea ha calado profundamente entre la población contribuyendo a la génesis del llamado “mito vacunal”, es decir, la creencia de que las epidemias han desaparecido o han sido controladas gracias a las vacunaciones y de que estas apenas tienen efectos adversos, pero existen suficientes indicios que hacen pensar que las vacunaciones pueden estar en la base del incremento de enfermedades como el asma, los síndromes autistas, las diabetes juveniles…

:: VACUNACIONES SISTEMÁTICAS EN CUESTIÓN. ¿Son realmente necesarias?
Autor: Juan Manuel Marín. Ed: Icaria

De totes maneres no acabo de trobar informació suficient, ni cap fòrum on es discuteixi el tema, ni cap curs… I segueixo esperant el curs de Migjorn on ens en parlaran, però el que passa és que és pel Gener i jo ja hauré parit…

Aviam si algú em dóna un cop de mà!!!

Comentarios en: "Vacunes, realment necessàries?" (3)

  1. Hola
    jo no tinc fills i sóc (com la immensa majoría) de les que estem vacunades de tot i més.

    A vegades també m’he plantejat aquest tema i tot i que en un principi sóc partidària de prendre com menys medicines millor, com menys vacunes millor etc… sobre el tema de les vacunes en concret penso que si realment ens podem arribar a plantejar la disjuntiva de si vacunem o no els nostres fills és pq tenim la sort de viure en una zona del món on totes (o gairebé) aquestes malalties per les que ens vacunem estan erradicades.
    Vull dir que si el tifus, la veròla, el xarampió etc fossin malalties comunes en aquesta societat no sé si m’arriscaria a no vacunar el meu fill/a i exposar-lo a què les agafès.
    Per tant, és gràcies a que la gent vacuna els seus fills que uns altres poden permetre’s no vacunar-los.

    Bé, això és només una opinió i tampoc ho tinc molt clar. Per començar, els meus coneixements de medicina, biologia etc són nuls.

  2. hi ha un llibre força interessant del Xavier Uriarte, que es diu Los peligros de las vacunas. Hi pots trobar estadístiques, reflexions i molta informació de tot tipus de vacunes. A mi cada cop em fa més por posar segons quines vacunes. Mireu-vos-el si teniu algun dubte,segur que us anirà bé !!!!

    petonets!!!!

  3. Estic embarassada de 27 setmanes, el pare del meu fill és de la Amazonia Equatoriana i a l’ estiu del 2009 entre Juliol i Agost hauria de viatjar cap allà. Ja que el pare no es trova aqui , ell no te oportunitat de poder venir, pels temes dels papers i em reclama que si hi puc anar, perquè el pugui conèixer. La poblacio és TENA (Napo) Equador. Acabo comptes per Sant Josep el 19 de Marc. La meva pregunta seria quines vacunes s’ haurian de possar el meu fill a part de les que ja li tocaria a partir del 2° mes i quines prevencions hauria de pendre, per la Malaria i Dengue.I si realment és molt arriesgat viatjar cap allà. Ja que el nen seria molt petit.
    Moltes gràcies

    Meritxell

Responder

Nube de etiquetas

