Espai on poder compartir, mares i pares, una de les experiències més importants de la nostra vida: tenir un fill/a

Segon Embaràs

Un embaràs sempre és extraordinari, especialment si et permets conectar amb la meravella de l’experiència que és estar acollint una nova vida dintre teu. Saber que allò que notes dins les teves entranyes és una personeta que, increïblement, ho sap tot, no cal que ningú li ensenyi com fer-se un cos perfecte i que decideix fins quan necessita/vol estar en aquest espai i marca el moment exacte en que començarà el seu neixament. És un miracle de la naturalesa!

El meu primer embaràs, com ja he comentat moltes vegades, vaig tenir la sort de poder disfrutar-lo de manera molt especial i, tot i perdre’m en les pors que creava la meva poderosa ment, vaig poder permetre’m sentir i notar, com el Nael vivia la primera part de la seva vida.

En aquest embaràs, la cosa està sent una mica diferent. Continuo posant tota la atenció que puc en la vida que s’està gestant dins meu però la meva dedicació continua essent, quasi plena, cap al meu primer fill i és clar, això fa que no pugui parlar tant amb l’Ainara, anar a la piscina, fer-me fregues pensant en ella, meditar per comunicar-m’hi, observar el meu cos… i tot allò que en el primer si que vaig fer.

De totes maneres, estic vivint unes diferències molt importants entre aquest i el primer embaràs i, no sé si m’equivoco, però aquesta vegada sento molt més clarament què està passant en cada moment dintre meu i entenc molt millor les necessitats d’aquesta petitona que ja comença a demanar molt explícitament.

A part de créixer-me la panxa molt més aviat que en el primer, cap a les 14 setmanes, ja podia notar els seus moviments clarament i ara, que encara em queden dos mesos per parir, els moviments estant tant marcats com en la última setmana de l’altra embaràs. És una passada com s’arriba a moure i com tinc de clar quina part del seu cos està movent en cada moment: noto com em clava els talons amb força, com mou les mans i els dits rascant-me, quan s’estira, quan treu el cul i apreta i quan té singlot. És molt impressionant!

A part dels símptomes físics, evidentment, també hi ha els emocionals ja que, tot i no venir-me de nou, en aquest embaràs també estic, com dic jo, “com una cabra”! La meva capacitat mental, que valoro però que a la vegada és la meva trampa, torna a estar en baixa forma, m’oblido de les coses, em costa evaluar pros i contres… A més, les emocions estan a flor de pell, totes, i, si no hi poso consciència, el meu estat d’ànim fluctua com si anés amb vaixell. Però tot això és molt semblant al primer embaràs.

En canvi, per una banda em sento molt més segura respecte al part i sobre el benestar de l’Ainara, però per l’altra, sobretot durant els primer mesos, hi havia una por que em rondava contínuament. Em sentia que no podria sentir per ningú l’estimació que sento pel meu primer fill i, per tant, tenía pànic a sentir un “rebuig” cap a aquest segon fill. Però la natura és sàvia i per això (entre moltes altres raons) ens concedeix quasi deu mesos per a poder païr aquest gran aconteixament i ara, estic seguríssima que tornaré a enamorar-me de la meva petita com ho vaig fer del Nael i que podré tornar a meravellar-me de la seva perfecció, de la seva olor, tacte, del seu desenvolupament sense cansar-me de mirar-me-la durant hores i hores.

Comentarios en: "Segon Embaràs" (1)

  1. hola
    no se ki ets pero mhas emocionat amb el teu misatge encara ploro democio!!molta sort en el sgon part i en la segona vegada de ser mare!
    sandra

Responder

Nube de etiquetas

