Espai on poder compartir, mares i pares, una de les experiències més importants de la nostra vida: tenir un fill/a

Una qüestió d’actitud

Avui he tingut una reunió amb la mestra de l’escola del meu fill de tres anys. Hem va citar “per una qüestió d’actitud” i jo he estat tota la setmana anticipant-me al que em dirien i, com que el meu cap no se sap estar calladet, he passat força nervis.
Doncs resulta que, “quan no li ve de gust fer alguna cosa, especialment els treballs plàstics que els hi proposen (o els hi exigeixen) a l’escola, no hi ha manera que ho faci. És molt tossut i, tot i fer cas quasi sempre, quan no està d’acord en alguna cosa no és fàcil de fer-lo entrar en raó.”

I jo he pensat, vaja! Exactament com jo!

És que resulta que, si no li poso límits, això pot anar a més i si posés interès a classe podria ser un dels millors de la classe tot i ser un dels més petits.
Buf! Però si acaba de fer els tres anys! M’és igual si és el primer o l’últim, el que li toca ara és divertir-se, jugar, disfrutar aprenent, viure… ja tindrà temps i em sembla que no més remei, d’haver d’adaptar-se a aquest mon tant competitiu.

Fa res que ha après a dir que no, a saber què vol i què no vol, a poder transmetre el que li agrada i el que no li agrada etc. i ara resulta que ja no li serveix? Que ara ha d’aprendre que quan no li agraden les coses les ha de fer igualment perquè Toca?
Quina pena que els mestres tinguin la necessitat d’aplicar aquest tipus de disciplina en aquesta edat i que no puguin, simplement, acompanyar els infants en el seu desenvolupament…

Suposo que no podia esperar més, d’una mare encasellada com a “antisistema”, que no està d’acord en com estan funcionant les coses, que no actua perquè toca si no s’ho ha plantejat abans…
Un fill amb critèri, que no accepta normes “perquè si”, que demana explicacions i que no disfruta quan se li retalla la creativitat…

Quanta feina…

Comentarios en: "Una qüestió d’actitud" (1)

  1. Quanta feina que ens queda per fer, encara, si volem canviar el món… :-/

Responder

Nube de etiquetas

