Espai on poder compartir, mares i pares, una de les experiències més importants de la nostra vida: tenir un fill/a

Confiar, confiar, confiar

Confiar és una paraula molt recorrent en el meu blog. Fa pocs anys que vaig entendre’n la magnitud i cada dia que passa veig més clara la seva importància.
Aquests dies, altra vegada estic comprovant que no cal que ensenyem res activament als infants, la seva pròpia naturalesa els porta a observar, a confiar en el seu cos, a imitar, a millorar i per tant, a ser totalment autodidactes.
Ja us he comentat en altres articles, que jo he optat per no avançar-me a cap capacitat que hagin adquirit els meus fills; vaig esperar a que estiguessin preparats per donar-se la volta (no els vaig posar mai bocaterrossa per “ajudar-los”), per seure (no vaig usar trona fins que per ells mateixos arribaven a la posició d’asseguts), per caminar (ni caminador ni donar-los les mans), per menjar (tenien dents, agafàven la cullera i decidien si volien menjar), per treure’s els bolquers (el Nael ens ho va demanar ell), per dormir a la seva habitació etc.

Fa poc, el Nael va començar a mostrar molt interès pels nens i nenes que anaven amb bici sense rodetes i quan em va demanar de provar-ho vaig pensar… “M’he d’avançar a les seves capacitats? L’he d’ensenyar?” I finalment vaig optar per no fer-ho i quan em demanava de treure’s les rodetes ho fèiem i rodava una estona amb els peus a terra.

Com no podia ser d’una altra manera, el Nael està aprenent a anar amb bicicleta sense cap “ajuda” i ja pedaleja sense cap problema i està aprenent a girar sense haver caigut cap vegada!

Quina meravella poder acompanyar-los, observar-los i Confiar, Confiar, Confiar!

Responder

Nube de etiquetas

